OCTOPUS - Měníme způsob, jakým lidé pracují

Internetové reklamní kampaně

Internetová reklama představuje jeden z nástrojů internetového marketingu a může být rozdělena na několik základních forem. Mezi tyto formy patří především plošná reklama, což je klasická bannerová reklama, do které spadají jak samotné bannery, tak i další formáty, například ilayer nebo skyscrapper, textová reklama, tedy jakékoliv placené či neplacené odkazy, přednostní a katalogové zápisy, zápisy v katalozích, neplacené například v odkazech Seznam.cz, placené odkazy v kategoriích internetového katalogu Firmy.cz nebo search marketing (search engine marketing), což znamená optimalizaci webových stránek pro vyhledávače, jejíž cílem je zviditelnit webovou stránku ve výsledcích vyhledávání bez nutnosti za dobré pozice zaplatit a tím přivést na web více návštěvníků. Používají se k tomu vhodně zvolená klíčová slova, ladění stránky do XHTML validního kódu, vhodně zvolený text a dobré reference v dalších stránkách. Další formou reklamy na Internetu je platba za proklik.

PPC - Platba za proklik

PPC pochází z anglického Pay per Click, a znamená platba za kliknutí. To znamená, že neplatíte za počet zobrazení, ani za určité období. Platíte pouze za kliknutí, za opravdového návštěvníka. Hlavní výhodou PPC reklamy jsou nízké náklady, platba za výkon, přesné zacílení a snadné sledování úspěšnosti reklamních sestav. V PPC systémech můžete inzerovat i tisíce klíčových slov, která jsou pro vaše podnikání zajímavá. Mezi distribuční systémy, které PPC nabízejí jsou v Česku především Google AdWords nebo Sklik. Tyto systémy nabízejí buď reklamu, která se zobrazuje u výsledků vyhledávání anebo reklamu zobrazující se u článků. Pro tyto systémy je tedy charakteristické, že se platí za klik a inzerent si sám určuje, kolik je ochoten za klik zaplatit. O účinnosti reklamy nerozhodují jen zvolené ceny za klik, ale především optimalizace kampaní. Podle výzkumů je prokázáno, že tento typ reklamní kampaně je dvacetkrát efektivnější než reklamní proužky, tedy bannery.

Úspěšná internetová reklamní kampaň

Pro účinnou internetovou reklamní kampaň je potřeba dosáhnout toho, aby se Vaše reklamy zobrazovaly ve vyhledávačích na prvních místech. Odborníci testovali pomocí oční kamery chování uživatele ve vyhledávači Google. Reklamu na prvním místě vidělo v očním testu 50 % respondentů, druhé místo zahlédlo 40 % a třetí místo vidělo jen 30 % lidí. Jelikož se inzeráty se ve vyhledávači Google řadí podle součinu míry prokliku a ceny, vaším cílem je získat co největší míru prokliku. Zároveň by na vaší reklamu měli klikat lidé, kteří si u vás zboží nebo služby skutečně nakoupí. Přestože celý princip fungování internetové reklamní kampaně vypadá na první pohled jednoduše, je to složitější věc, ve které se určitě vyplatí svěřit se do rukou profesionálů. Ti vytvoří přesnou strategii použití, poradí Vám, pro jaké účely se reklama ve vyhledávačích hodí, vyberou vhodné produkty nebo služby, které byste měli inzerovat a zváží vazby na další marketingové metody a prvky. Problémem může být také vhodnost textu inzerátu nebo výběr klíčových slov. Specializované firmy dobře znají pravidla použití nástojů AdWords nebo Sklik, ovládají úspěšné strategie pro výběr a analýzu klíčových slov. Samozřejmou součástí nabídky specializovaných firem je také optimalizace kampaně, zpřesňování jejího cílení a zpětné testování a vyhodnocování průběhu internetové reklamní kampaně.


18.10.2007