OCTOPUS - Měníme způsob, jakým lidé pracují

Maximalizace návštěvnosti Internetových stránek

Reklama na Internetu může být jedním z nejefektivnějších druhů reklamy. K jejím přednostem patří možnost jejího přesného zacílení, snadná modifikace a v neposlední řadě sledování její efektivnosti v reálném čase.

Jak maximalizovat návštěvnost Vašich stránek?

Je jasné, že čím lepší, tedy vyšší pozici na vyhledávačích a katalozích budou Vaše webové stránky mít, tím větší bude návštěvnost a komerční přínos vašich stránek. Až 58% zákazníků přichází podle výzkumu agentury DoubleClick na stránky komerčních produktů přes internetové vyhledávače. Jestliže se vaše stránky neobjevují na předních místech, potencionální zákazník se o nich ani nedoví. Jedna z možností, jak dosáhnout lepšího umístění v internetových katalozích a portálech, je koupit si ho. Zakoupení garantovaného zápisu v internetových katalozích však jen jedna z cest, kterými se návštěvníci na Vaše webové stránky mohou dostat, proto se doporučují i jiné varianty. Za nejlepší variantu se obvykle považuje SEO optimalizace.

Co znamená SEO optimalizace?

SEO neboli “search engine optimization” je sadou optimalizačních technik webových stránek pro lepší umístění ve vyhledávačích. Tato optimalizace pro vyhledávače je soubor metod aplikovaných na webové stránky za účelem zvyšování návštěvnosti přes fulltextové vyhledávače, které řadí výsledky podle různých kritérií, tzv. algoritmů. Webové stránky, které nejlépe vyhovují algoritmům vyhledávačů, se zobrazují na nejvyšších pozicích. O takových webových stránkách se pak mluví jako o dobře optimalizovaných, popřípadě jako SEO-friendly.

Metody SEO optimalizace

Metody SEO optimalizace se pomyslně rozdělují na dvě části, na SEO on-page faktory, které zahrnují zajména text a obrázky na konkrétních webových stránkách, a SEO off-page faktory, tedy všechny odkazy vedoucí z jiných stránek na Internetu na webovou stránku, a to včetně takzvaných zpětných odkazů.

SEO on-page faktory

Přestože se SEO on-page faktory v poslední době zohledňují méně, stále mají svou velkou váhu. Mezi on-page faktory patří například sémantika, což je správné psaní kódu s vhodně užívanými klíčovými slovy a správné používání významových značek, z nichž nejdůležitější jsou bezesporu nadpisy, nebo hustota klíčových slov a délka kódu.

SEO off-page faktory

SEO off-page faktory získávají poslední dobou stále větší váhu při řazení výsledku ve vyhledávači. SEO off-page faktory jsou především o získávání zpětných odkazů. Ideální zpětné odkazy jsou z tématický podobných webových stránek. Moderní vyhledávače dokonce rozpoznají téma daného webu . Důležité je tedy mít odkazy na tématicky stejných webových stránkách. I zpětné odkazy v rámci jednoho webu se počítají, a to nemalou hodnotou. Vhodné prolinkování (proodkazování) v rámci stránek se rozhodně vyplatí.

Maximalizace návštěvnosti internetových stránek však není jednoduchá záležitost. Určitě je proto výhodné obrátiti se na firmu, která se maximalizací návštěvnosti zabývá. Profesionálové Vám zpracují internetové reklamní kampaně, vytvoří reklamní bannery a samozřejmě optimalizují Vaše stránky tak, aby na ně přicházelo co nejvíce návštěvníků. V rámci maximalizace návštěvnosti také firmy provádí neustálý monitoring, kdy reklamní kampaň vyhodnocují a stále vylepšují.


21.05.2007